Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

50 Italian museums in global #MuseumWeek

50 Italian museums in global #MuseumWeek

Event brings institutions together via Twitter social network

Rome, 02 March 2015, 19:08

Redazione ANSA

ANSACheck

- ALL RIGHTS RESERVED

-     ALL RIGHTS RESERVED
- ALL RIGHTS RESERVED

Some 50 Italian museums have joined about 500 others worldwide for the global Twitter event #MuseumWeek, organizers said Monday.
    The event is aimed at bringing together museums, art galleries and lovers of culture on the social network during the final week of March to share their experiences.
    This year will mark the second such event, over seven days with seven themes using the same hashtag.
    Representing Italy are museums ranging from the Reggia di Venaria in Turin to Naples Mother Museum Mother to the Palazzo Reale in Genoa and the Bologna region's Genus Bononiae route.
    The first MuseumWeek in 2014 included about 74 Italian museums among the 630 European institutions, logging more than 260,000 tweets through the event.
    The seven themes this year include behind-the-scenes activities, visitors' memories of museums, and photos of favourite spots including selfies.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.