Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Uffizi Gallery gets over 1mn TikTok likes

Uffizi Gallery gets over 1mn TikTok likes

Top in Italy ahead of Naples, 3rd in world behind Prado, London

ROME, 01 June 2022, 15:37

Redazione ANSA

ANSACheck

- ALL RIGHTS RESERVED

-     ALL RIGHTS RESERVED
- ALL RIGHTS RESERVED

Florence's iconic Uffizi art gallery has got over one million likes on video-sharing social media platform TikTok, the Florentine gallery said Wednesday.
    A video of a three-day visit by British singer-songwriter Dua Lipa pushed the Uffizi over the threshold, it said.
    Furthermore, with over 116,700 TikTok followers, the Uffizi is by far the most followed Italian museum, with second-placed Museo Archeologico Nazionale of Naples far behind with 19,200 followers.
    On a global level, the Florentine gallery is third behind the Prado in Madrid with 395,500 followers and 3.2 million likes, and the National Gallery in London with 203,900 followers and 1.1 million likes.
    It is ahead of the Rijksmuseum di Amsterdam (111,200 followers, 564,400 likes), and the Metropolitan Museum in New York (50,800 followers, 238,500 likes).
    "The number of young people we see on social media translates into real visits to the museum," said Uffizi Director Eike Schmidt.
    "This is the real success of the Uffizi on TikTok. The boys and girls discover our works on social media and then come and get to know them live in the gallery.
    "This is confirmed by the increase in their presence in the Gallery and an ever stronger participation in our teaching initiatives."
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.