Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Doggy bag pushed to Italians

Doggy bag pushed to Italians

Schiscetta Reverse an all-Italian version

Rome, 01 April 2015, 20:09

ANSA Editorial

ANSACheck

- ALL RIGHTS RESERVED

-     ALL RIGHTS RESERVED
- ALL RIGHTS RESERVED

Ferment to counter food waste has spawned a movement to spread use of the doggy bag in Italy. The practise of carrying out the remains of restaurant meals is not accepted or popular in Italy as it is abroad. Together with the UN World Food Program (WFP) and the Food Bank, the group Metro is promoting an Italian version of the doggy bag, or "cartaccio" in Rome, under the umbrella of the Schiscetta Reverse movement to coincide with the food-themed Milan Expo 2015, which runs May to October.
    The Schiscetta Reverse is named after a Milanese term for metal containers traditionally used for transporting and reheating leftovers taken from home. The English word "reverse" has been tacked on to indicate the practice of taking leftovers home from somewhere else, like a restaurant. Celebrity chefs Claudio Sadler and Iginio Massari have been recruited to participate in the campaign to lend a virtuous patina to a practice often considered vulgar - if it is considered at all by Italian diners.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.