Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Zambrotta and Trezeguet match atop tower

Zambrotta and Trezeguet match atop tower

On the UniCredit Tower, 2-a-side match at 152 metres up

Milan, 27 May 2016, 15:24

ANSA Editorial

ANSACheck

- ALL RIGHTS RESERVED

-     ALL RIGHTS RESERVED
- ALL RIGHTS RESERVED

UEFA Champions League official bank UniCredit organised a two-a-side mini soccer match on Friday featuring retired former Juventus teammates Gianluca Zambrotta and David Trezeguet atop the 152-metre-high UniCredit Tower, as part of its "Tower Match" initiative for the UEFA Champions League final on Saturday. UniCredit allowed fans to book online tickets for their own soccer matches atop the skyscraper.
    UniCredit brand management director Silvio Santini said that 4,500 people requested to play, and over 400 people and more than 68 teams played over the course of three days.
    Santini said UniCredit's sponsorship of the Champions League is "a tool both for business and to involve fans and bank clients".
    "In seven years we've sold more than 1.5 million in products" tied to the event, he said.
    Saturday's CL final in Milan will pit Madrid teams Real and Atletico against each other.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.