Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Italy's young adults live on smartphones

Italy's young adults live on smartphones

55% of Italians aged 18-34 live with parents, 13% have children

Rome, 25 May 2015, 16:44

ANSA Editorial

ANSACheck

- ALL RIGHTS RESERVED

-     ALL RIGHTS RESERVED
- ALL RIGHTS RESERVED

Three quarters of Italy's 11.2 million "millenials" - young people born between the 1980s and the 2000s - are connected to the Internet, a study revealed Monday.
    Research by the polling company Nielsen and commissioned by Yahoo! found that 76% of young adults 18-34 are on the Web, and that the primary vehicle for Internet access is the mobile device.
    The Internet generation spends an average of 161 minutes per day on smartphones.
    Social networks, chat and apps requiring Internet access absorb 69% of their smartphone usage, while 17% is for non-internet apps like the camera. SMS messages are nearly obsolete, while phone calls take up 14% of usage.
    Millenials have a high propensity for spending money, even in times of economic crisis, with 69% buying products on their own.
    However, 55% still live at home with their parents, although not always out of economic necessity. A total of 26% make this choice to enjoy a better quality of life, while 17% do it to avoid housekeeping.
    Just 16% live on their own. Another 16% have created a family without children, while 13% have one or more children.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.