Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Adoration of the Magi 'recovers colours' (2)

Adoration of the Magi 'recovers colours' (2)

Painting back at Uffizi after restoration

Florence, 27 March 2017, 15:45

Redazione ANSA

ANSACheck

- ALL RIGHTS RESERVED

-     ALL RIGHTS RESERVED
- ALL RIGHTS RESERVED

Leonardo da Vinci's Adoration of the Magi has recovered much of its original colouring after a painstaking restoration. The artwork has returned to Florence's Uffizi Gallery after being taken to the Opificio Delle Pietre Dure institute for restoration in 2011 due to serious deterioration of the surface.
    The painting will be the star of a special show opening on Tuesday after the restoration conducted with the help of the financial support of the Amici degli Uffizi (Friends of the Uffizi) association. The panel was commissioned from the Augustinian Friars for the church of San Donato in Scopeto in 1481. The artist left it unfinished after moving to Milan in 1482, prompting the friars to ask Filippino Lippi to produce another altarpiece on the same subject.
    That work was completed in 1496. Leonardo's painting, the biggest survivor panel of the master at 246 x 243 cm, was housed at the Benci family's properties in Florence for some time before entering the Medici collections.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.