Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Ferrero buys Nestle' US candy business (4)

Ferrero buys Nestle' US candy business (4)

Will get 20 historic chocolate brands

Turin, 16 January 2018, 18:29

Redazione ANSA

ANSACheck

- ALL RIGHTS RESERVED

-     ALL RIGHTS RESERVED
- ALL RIGHTS RESERVED

Italian confectionery giant Ferrero on Tuesday bought the US sweets business of Swiss-based multinational Nestlé for $2.8 billion in cash. In 2016 Nestle's US operations generated a turnover of around $900 million. Nutella maker Ferrero will get more than 20 historic American brands, including iconic chocolate brands including Butterfinger, BabyRuth, 100Grand, Raisinets and Wonka. It will also get exclusive rights on the Crunch brand in the US as well as on candy brands SweeTarts, LaffyTaffy and Nerds.
    Ferrero, which makes Nutella, Ferrero Rocher, Tic Tac and Kinder, beat US chocolate group Hershey in the contest to buy Nestle's US chocolate business.
    Reuters said that Nestle agreed to sell its U.S.
    confectionery business in "a small step on its path towards healthier products".
    The U.S. unit has been underperforming rivals for years, suffering from consumers' preference for healthier snacks like fruit and nut bars and premium brands like Lindt.
    Ferrero will become the third-largest chocolate company in the United States and the world.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.